Dikter

Kärlek...

Du säger att du älskar fåglar,
men ändå sätter du de i bur.
Du säger att du älskar blommor,
men ändå plockar du dom.
Du säger att du älskar vinden,
men ändå stänger du fönstret.
Förstår du inte att jag blir rädd när du säger att du älskar mej...



mister du en,
står dej tusen åter...
Kysser du en,
står tusen och gråter.




Jag älskar en kille.
Som älskar en tjej.
Som älskar en kille.
Som älskar mig....



Du lämmnade inte ett spår,
bara ett stort stort sår.
Djupt inne i mitt hjärta,
dundrar det av smärta.
När du lämmnade mig
Älskade jag DIG.......



Du får krama mig
du får kyssa mig
du får hata mig
du får skjuta mig
men vad du än gör så skjut mig inte i hjärtat för där finns du!



Förlåt att jag skrattar och ler lite grann.
Förlåt om jag fnissar och rodnar ibland. förlåt att jag alltid är där du är men det är bara så när man e kär.



hon älskade nån så högt på jorden.
Nån som aldrig sa dom där tre orden.
Hon ville alltid i hans närvaro vara,
men han brydde sig inte och ignorerade henne bara.
Hon står vid vägen och tänker på sin vän.
Det kommer en bil och hon tänker aldrig mer igen.
Han står vid hennes grav med en ros som e röd,
ja nu e hon död.
Han viskar sedan dom där tre orden.
" jag älskar dig",
som hon så gärna ville höra,
men nu aldrig kommer nå hennes öra.



Dagen du dog glömmer jag ej.
Dagen du dog svek du mig.
Dagen du dog bestämde jag mej.
Dagen därpå var jag hos dej....



sluta aldrig hoppas,
sluta aldrig be,
sluta aldrig önska
under kan ju ske!




Det tog en sekund att lära känna dig.
Det tod en minut att bli kär i dig.
Det tog en timme att älska dig!
Men det kommer ta evig heter att glömma dig...



DEN E DU


Jag viskar ömt de orden,
de vackraste jag vet.
Du är mitt allt på jorden,
Och dig ska jag älska i evighet!




K SOM I KOMPIS FÖR HELA LIVET
Ä SOM I ÄLSKAR ÄR REDAN GIVET
R SOM I RARING SÄG DET OFTA
L SOM I LYCKA DÄR ROSOR DOFTAR
E SOM I EVIGHET LÅT DET RÅDA
K SOM I KÄRLEK MELLAN OSS BÅDA...





VÄNSKAP....



Blixt å dunder magiska under.
En häst med vingar i luften svingar.
Han är vit,nu kommer han hit.
jag hör vågornas brus å det är ju
pagasus.
han är vacker,en fin vän som jag
har träffat för länge sen. 



Det finns en blomma vit som snö.
Kan ej vissna kan ej dö.
Den blomman känns nog igen .
Evig vänskap kallas den. 



En blomma är en blomma
En vän är en vän
Vad du än tycker
Vad du än tänker
Ska du vara rädd om den
Samma blomma
Samma vän
Kommer aldrig mer igen....



Jag är en ängel utan vingar
med glorian på sne
tindrande ögon
min uppgift är att le



Det finns ett litet ord.
Ej ofta använt på denna jord.
Det stillar smärta,
Det stillar gråt,
Det lilla ordet är
FÖRLÅT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0